Přítulný Linux

David Kuzela kuzela na mbox.vol.cz
Neděle Duben 16 11:20:40 CEST 2000

Reaguji na nekolik prispevku najednou:

František Rybář pise:

> Přeci jenom je trochu rozdíl v instalaci balíčků pomocí dselectu a pomocí
> instalačního programu RedHatu. Věřím, že rozdíly v ovládání po nainstalování
> jsou možná minimální, ale to je fáze, která mě teprve z větší míry čeká.

Aha, tak to si rozumime, ja jem z tehle vety pochopil, ze mate Linux uz
nainstalovany, ze se vam nelibi dalsi konfigurace:

> To je v angličtině, a to je pro spoustu lidí problém.

Pokud mate s anglictinou problemy, je to spatne, muzete system pouzivat (je
k dispozici dostatek ceskych manualu), ale s jeho spravovanim to bude mnohem
tezsi. Na druhou stranu nevyzaduje cteni manualu prilis velke znalosti ANJ.

> Ale pochopte jednu věc. Windows si na svůj počítač je schopno nainstalovat
> dost lidí. Pokud vezmete v úvahu to, že většina lidí stojí o systém na
> jednom počítači bez sítě doma, pak je Windows až nechutně lehké
> nainstalovat. Jasně, pokud nemáte nějaký problematický hardware. A zvládne

Pokud nemate problemovy HW je Linux az nechutne jednoduche nainstalovat :-).

> Nezlobte se, já se zeptám trochu blbě, ale mě se v Debianu nabízel dselect
> hned při instalaci, takže se mi ho nepodařilo obejít. Lze to nějak?

Samozrejme, existuji dva zpusoby:
1) vybrat si v dselect menu, na disku pak mate jenom zakladni system (base
   balicky) a ostatni muzete instalovat "rucne" pomoci dpkg, pripadne s
   pouzitim aptu.
2) muzete si vybrat jednu z prednastavenych instalaci (sitovy server, sitova
   workstation, developer workstation atp.), ktera vam rucni vyber balicku
   v dselectu usetri/usnadni.

> Já určitě nějaký čas nebudu používat počítač jako internetový server, ani ho
> dokonce nebudu zatím zapojovat do sítě. Problém je, že tady všichni nějak
> předpokládáte, že rozjíždím doma Linux jako administrátor na podnikové síti.
> Můj počítač nebude mít žádnou IP adresu, apod. Nezlobte, ale Linux pro Vás

Co treba 127.0.0.1? :-))

> není dostatečně dobrý, aby byl jinde, než v akademickém prostředí?

Myslim, ze lidi, kteri pouzivaji Linux doma (resp. jako pracovni stanici) je
tu dost.

--
                                   David Kužela