Re: Přítulný Linux - téměř vyřešeno

František Rybář postovni.holub na atlas.cz
Pondělí Duben 17 15:35:22 CEST 2000

Dobrý den,

velice Vám děkuji, že jste mi pomáhali při zvládnutí instalace Linuxu. V
životě bych nevěřil, že je tolik lidí ochotných poradit. Ještě jednou Vám
všem děkuji.

Zjistil jsem jednak, že mám nastavené APM, které jsem vypnul. Bohužel,
RedHat 6.1 CZ se mi nainstaluje jenom na již připravený Linuxový disk,
nejlépe třeba po neúspěšné instalaci Debianu. Poté RH prošel celkem bez
problémů. Ale z DOSu s vyhrazeným oddílem, ale nezformátovaným, to jaksi
nedokáže. Abych řekl pravdu, RH na mě působilo tak trochu jako první verze
Windows. Leckteré programy dost padaly, zejména linuxconf to dokázal skvěle.
RH na mě působí tak trochu nedodělaně (nemusí to být pravda, je to jenom
pocit), a ačkoli v zásadě pracoval, raději jsem zkusil dotáhnout Debian.

Debian na mě působí dost solidně, a tak jsem se v něm zkusil více pohrabat.
Na radu z této konference jsem se dselectu snažil jít z očí pomocí volby
"DialUp". Poté asi hodinu instaloval, a chtěl po mě dost věcí vědět, a tak
jsem odpovídal, jak nejlépe jsem uměl. Nakonec jsem se dselectu nevyhnul,
protože jsem chtěl mít svůj oblíbený vim, který instalace automaticky
nezařadí. No, nakonec jsem ho aspoň částečně pochopil. Pravda, zatím mi
ještě nejedou X-ka (i když nainstalové jsou, ale chybí jim Xconfig, což bude
pro mě trochu problém), modem mě také čeká (později), tiskárna (též na
později).

Zajímavé bylo, když během instalace Debianu jsem nutně potřeboval vytáhnout
z Windowsovského Outlook Expresu (program na odesílání pošty) jedno
telefonní číslo z mailu. Přemýšlel jsem o násilném přerušení instalace, ale
napadlo mě (též rada z této konference), že můžu vytvořit novou konzoli a
přihlásit se do ní. Přimountoval jsem Windowsovský oddíl, našel jsem textový
soubor, ve kterém Outlook ukládá dopisy, a jal se hledat dopis s telefonním
číslem. Bohužel ho ale nešlo otevřít. Chtěl jsem použít vi, ale to se
zhroutilo ("Segmentation fault"). No, soubor měl 5,5 MB, asi to na něj bylo
moc. Když se ale zhroutilo vi, asi nějak změnilo fonty, nebo co, a ukazovalo
mi různé paznaky. Nešlo nic přečíst, a druhou konzoli jsem do příštího
restartu odepsal. Musel jsem soubor nakonec prohlížet na třetí konzoli
pomocí more. Nejde nějak konzoli říct, ať se restartuje, aby se fonty
vrátily do původního tvaru?

Takže nakonec zůstávám u Debianu. I když působí o dost složitěji, než RH,
zdá se mi takové solidnější. Doufám, že s Debianem trochu spřátelím, a
budeme kamarádi. Ještě jednou Vám opravdu děkuji, asi bych to jinak
nezvládl.

Rybář