Notacni programy - kde najit

arnost arnost na cs.cas.cz
Úterý Duben 18 12:16:37 CEST 2000

> Kdyz uz se tu bavime o notacnich programech, pouziva tu nekdo LilyPond?
> Ja jsem v nem ted zacal delat a samozrejme, jako pokazde, kdyz neco
> zacina, narazim na problemky, ktere bych rad resil co nejrychleji (nebo=
> casu je malo :). Kdyby se nasel nejaky dobrodinec, na ktereho bych mohl
> smerovat sve dotazy, na nez nenajdu odpoved v dokumentaci, byl bych mu
> neskonale zavazan :)

lilipond jsem pouzival hodne intenzivne (vysazel jsem v nem asi cca 300st=
ran),
ted jsem si dal trochu pauzu, ale dotazy s neprilis velkou kadenci jsou
schopen zodpovidat.

=20
> P.S. Pokud ma nekdo zkusenosti s LilyPondem i MusiXTeXem (resp. vyse
> uvedenym preprocesorem), zajimalo by me nejake jemne srovnani moznosti,
> co je lepsi v tom, co v onom a naopak. Jeste je cas na pripadnou zmenu

me prijde, ze universalni editor neexistuje. MTX je opravdu hodne dobry p=
ro
sazbu sboroveho zpevu, ale ma sve slabiny jinde (vlasten vsude, kde se uz
nejedna o sbory %). MusixTeX zas zvladne hodne divoke notace (az na hrani=
ci
porozumeni) ale psani v nem neni prilis rychle ani pohodlne. Navic se tim
ztraci moznost prevodu do midi a tudiz jine nez vizualni kontroly) PMX je
pomerne vhodny kompromis. Kdyby ho autor neudrzoval primarne ve Fortranu
mozna jsem u nej i zustal %). LILYPOND podle mne balancuje na te hranici
notace/zvukova podoba imho nejlepe, ale ma pochopitelne jine mouchy (done=
davna
napriklad byla expanze maker _priserne_pomala_ a nebyl problem kompilovat=
jednu
stranku pul hodiny (na P450/256MB!!!)
--
Arnost Stedry