jak velky disk snese EXT2?

Michal Weinfurtner weinfurt na securities.cz
Čtvrtek Duben 20 09:35:44 CEST 2000

Nevim sice jeli k tomu nejaky duvod vyplyvajici ze struktury ext2 filesystemu
ale ciste z praktickeho hlediska je lepsi mit velkou partition, nebo RAID pole
nez mnoho disku. Pouzivali jsme drive mnoho disku na jednom stroji ktere jsme
ruzne mountovali a linkovali, casem zjistite ze nektera z partitions je
preplnena tak presouvate adresare a delate linky a za chvilku je v tom docela
slusnej neporadek. Z tohodle duvodu je lepsi mit jeden velkej disk nebo pole.
Napada me ze je asi dobre upravit nejaky parametry pri formatovani filesystemu,
jako je pocet procent rezervovane kapacity pro roota ( pokud to neni root
partition ) . V pripade velkeho disku, hlavne RAID pole by to mohlo byt
zajimave. Default je tusim 5% z celkove kapacity , na 10 GB je to cca 500 MB a
pri 100 GB je to uz 5 GB ! To stoji za uvahu.

Michal

--
Michal Weinfurtner
Systems Administrator