Divne chovani PPP ?

Pavel Just Pavel.Just na ais.cz
Pátek Duben 21 08:40:49 CEST 2000

On Fri, 21 Apr 2000, Ing. Václav Peroutka wrote:

> spojili jsme dva Linuxy pres PPP null-modemem. Funguje to jakz takz, kdyz
> dam ping na pocitac na druhe strane kabelu, je to v pohode. Ale kdyz dam
> ping na IP adresu meho pocitace, pingy nejdou. Je tohle normalni chovani ?
> Zajimave je, ze se to chova takhle oboustranne.
>
> Konfigurace je standartni, podle zdejsiho archivu, kdyz si dam ifconfig
> ppp0, pripada mi to taky v poradku. Presto si nejsem jist, ze se to chova
> spravne...
Je to vpořádku, protože pppd přidá do troutovací tabulky pouze
adresa vzdáleného rozhraní. Pokud chcete si pingnout i na lokální
rozhraní, přidejte si ho do routovací tabulky. Asi takto
route  add -host lokalni_ip_adresa dev ppp0
nebo celou sit
route add -net adresa_vasi_site netmask 255.255.255.0 dev ppp0

     Pavel Just