Re: Modem se nehlásí

František Rybář postovni.holub na atlas.cz
Pátek Duben 21 10:43:53 CEST 2000

>2) Netlucou se vam s necim tato preruseni ? Teoreticky by nemeli ale nikdy
>nerikej nikdy, co treba sitova karta,radiokarta,zvukovka atd....

Nemám zvukovou kartu, nemám síťovou kartu, nemám radiokartu. V počítači není
prakticky nic kromě grafické karty. Takže by nemělo.

>3) Pred vlastnim vytacenim je vetsine modemu zadat prikaz ATX3 aby "nebyl
tak
>prisny na linku" a nehlasil NO DIALTONE

To doufám dělám.

>4) Zkousel jste AT&F -> ATX3 -> ATZ -> ATDP nebo Tcislo ? ( Co mate za
modem ? a
>popiste blize konfiguraci vaseho stroje)

Poslal jsem je postupně pomocí echo na modem, ale je to stejné.

Mám Pentium 200 MHz, 32 MB RAM, SCSI disk 3 GB, CD ROM, grafickou kartu S3
Virge, jednu floppy mechaniku 3,5, a to je všechno. Modem je externí GWC,
který už kdysi pod Linuxem chodil.

Modem je na /dev/ttyS0, myš je na /dev/ttyS1. Na /dev/ttyS0 modem prakticky
nereaguje, na /dev/ttyS1 reaguje blikáním LEDek. Nevím proč je tomu tak. Teď
jsem to znovu zkoušel,a při pokusu nastavit /dev/ttyS0 příkazem setserial
dostávám hlášení, že "Device /dev/ttyS0 not exist". Tak nevím, proč ho
nezná.

Při přepojení na /dev/ttyS1 modem reaguje na příkazy, pouze nevytáčí číslo.
Snad ještě jeden fakt, nikdy mi modem nikde nic nehlásí.

Mám Debian 2.1 CZ/SK z koupených CD. Nainstaloval jsem ho jako DialUp, a
provedl jsem zatím jenom malé změny, jako je odinstalování emacsu,
přiinstalování vimu, nainstalování minicomu.

>5) Predpokladam ze nejde o tzv WinModem ?

Jasně, že ne.

>6) Hodne stesti, s modemem jsem nemel v Linuxu zadne problemy.

Taky se divím, protože z Windows chodí jak víno. Já jsem čekal jiné
problémy, než že nebudu schopen modem rozchodit ani pomocí AT příkazů.

Rybář