je Xlib thredove bezpecny??? tuhnouci XSync()

Vladimir Dvorak lada.dvorak na merz.cz
Pondělí Duben 24 13:50:23 CEST 2000

On Sat, 22 Apr 2000, Pavel Kankovsky wrote:
> Xlib a thready je dost osidna vec. Je-li Xlib prelozen s XTHREADS, tak by
> mely vsechny funkce data patrici jednomu spojeni s Xserverem zamykat,
> nicmene to znamena, ze operace nad jednou konekci jsou vzdy serializovane,
> takze nema vubec smysl davat XSync do jineho threadu nez jsou ostatni
> volani Xlibu.

Podnetna myslenka. Skoda jen, ze vizualizaci nemuzu jednoduse vystrcit do
jineho threadu, protoze je cela v knihovne Qt.

> Jak skonci? Ten thread chcipne? A co je vubec to m_bDoXSync?

To je jen ridici promenna, ktera se nastavuje z hlavniho threadu.

> Tim se IMHO dosahne praveho opaku, protoze misto, aby se to do serveru
> posilalo postupne, tak se mu do chrtanu nacpe najednou vsechno, co jde.

Tim si nejsem 100% jist. XSync podle vseho ceka na dokonceni zpracovani vsech
nedokoncenych predchozich operaci. Osvedcuje se mi to napriklad u serveru
X-win32 pro windowsy. Zajimave bylo,ze vzdaleny linuxovy X-server reagoval lepe
(a to na slabsim hardware) nez server X-win32.