Pamat vyhradena pre proces

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Pondělí Duben 24 20:51:49 CEST 2000

On 24 Apr 2000 17:50:50 +0200, Pavel Kankovsky wrote:

:> da sa v Linuxe nejako urobit, aby mal konkretny proces
:> vzdy zarucene, ze dostane pamat az do nejakeho limitu?

: Napadaji mne tri zakladni zpusoby, jak alokovat pamet:
: 1. anonymni stranky (ty, co vznikaji pomoci copy-on-write),
: 2. mmapovane soubory (s MAP_SHARED) a 3. shmget().

: Ad 1. Jestlize nejake jadro skutecne podporuje vypnuti overcommitu, tak
:   by teoreticky melo byt zaruceno, ze bude odkud anonymni stranky brat,

Hej, lenze to by znamenalo, ze su zbytocne obmedzovane procesy,
u ktorych mi je to jedno. Mne v podstate nevadi, ze si niekto iny
alokuje pol giga zo stvrt giga skutocne sa nachadzajucich
v systeme :-), potreboval by som ale, aby v pripade potreby
tu stranku skutocne dostal len vtedy, ak je zarucene, ze ja
dostanem svojich 10 MB, ked ich budem potrebovat.

Vypnutie overcommitu ale samozrejme je alternativa, pokial nic
lepsieho neexistuje (a pokial to aj funguje :-)).

: Obavam se, ze pokud nekdo hleda OS, kde vsechno funguje dokonale i pri
: stresovych situacich, tak je mezi unixy a wokny a podobnymi ve spatne
: spolecnosti. :)

Asi tak. Lenze co mam robit, ked zakaznik nechce pocut o inom
ako o NT-ckach a niekolko osvietenych po dlhom presviedcani este
o Linuxe :-)

Zdravi
--
				Stano