Opet tiskarna

Plachy Stanislav st.plachy na volny.cz
Středa Duben 26 22:39:17 CEST 2000

Zdravím,

může mi někdo poradit s následujícím problémem?

V RedHatu 6.1 jsem nastavil tisk v Gnome Control Panelu. Filtr pro HP
DeskJet 670/680/690C, port lp0. Systém mi však tvrdí, že žádný port nemám.
Je jedno, jestli nastavím lp0, lp1 nebo třeba par0 atd. Když v boot promptu
předám parametry portu jádru, (IRQ 07, I/O 0X378) jádro napíše, že port byl
připojen k systému, ale žádné zařízení na něm není. Přitom tiskárna je
zapnutá. Podotýkám, že ve Windows 98 nebo v DOSu tiskne bez problémů.
Kde hledat chybu?

Můžete mi také sdělit, kde najdu vhodnou literaturu v elektronické podobě?
Tím nemyslím třeba manuálové stránky, ale vůbec podrobnějíš pohled na systém
Linux a případně různé programy (editory, poštovní programy atd). Mám
nejraději HTML a prostý text, ale nezříkám se ani ostatních textových
formátů.

Rád bych také věděl, jestli  pro Linux existuje nějaké OCR (program pro
rozpoznávání textu, ve Windows reprezentovaný u nás dobře známým programem
Recognita), které by nemělo porblémy s češtinou. Z kruhů kolem organizace
nevidomých a slabozrakých jsem totiž slyšel názory, že mimo Windows
prakticky neexistuje použitelný OCR program.

Musím zkonstatovat, že tato konference mi hodně pomohla při řešení některých
problémů, aniž bych se musel ptát. Stačí pozorně číst. Raději totiž
naslouchám druhým, než abych se sám aktivně účastnil debaty.

Díky

Standa

Stanislav Plachý, invalidní důchodce, Šternberk, okres Olomouc.