OT: Trvanlivost CD (bylo Re: Redundantni zalohovani)

Michal Dobes majkl na tesnet.cz
Pátek Duben 28 10:36:03 CEST 2000

Vaclav Stepan wrote:

> Hmm. Mate nekdo zkusenost s tim, jak dlouho vydrzi CD citelne?
> Kdosi mne strasil peti lety, kdesi jsem cetl patnact...

Bude-li CD lezet v krabicce a nebude se pouzivat, tak tech 15 let
je IMHO realnych, ze pak pujde jeste nejak se snahou a vyzkumy precist.
Ale nemam zadne palene CD, co prezije dyl nez cca 1-3 roky pri
pouzivani. Skrabance pribyvaji velice svizne.
Mam tu cca jednou rocne cteny CDR Yamaha, vypaleny cca 7 let zpet
v palitku Yamaha a je nyni velky problem jej precist (je bez
skrabance). Musi se vzdy najit vhodna mechanika.
Take povazuji za pravdepodobne, ze za 15 let budete muset
jit shanet CD-ROMku do technickeho muzea.
Jak jsou na tom pasky? Vyrobci tvrdi 20 let. Po dvou letech (DDS-DC)
se to da precist bez potizi (pokud se mechanika obcas vycisti).

	Majkl (majkl na tesnet.cz)