Squid:Delay pools - vysv. vyzn. restore/maximum

Brano Zarnovican zarnovican na pobox.sk
Pátek Duben 28 13:50:42 CEST 2000

On Fri, Apr 28, 2000 at 11:30:58AM +0200, Ales Rygl wrote:
> Dobry den,
>
> prechazim na verzi Squida 2.3.stable2 a nastavuji delay pools. Vse
> funguje zdase jak ma, ale ma problem s pochopenim vyznamu parametru
> restore/maximum u delay parameters
>
> Pise se:
>
> delay parameters cislo_poolu     restore/maximum
>
> Pochopil jsem, ze maximum je maximalni rychlost spojeni klienta b
> bytech/s ale co je PRESNE to restore? Je do nejaky docasny limit, pokud
> ano, jak dlouho plati?

No tak nad tym som stravil tiez peknu chvilu. Nakoniec som skoncil
pri citani zdrojakov. Bolo to uz davnejsie, takze si to uz presne
nepamatam, ale bolo to asi takto:

Ku kazdemu poolu je premenna. Ta sa dekrementuje o preneseny pocet
byteov (bitov?), ale nikdy nie pod nulu.
Ked sa dostane pod nulu tak sa spojenie "spomali".

Kazdu sekundu sa tato premenna inkrementuje o 'restore' ale nikdy
nie nad 'maximum'.

Takze pri kratkodobych prenosoch mozte dosiahnut az 'maximum'/s.
Pri dlhodobych prenosoch sa vam pool nestiha doplnat az do maxima,
takze mate v najhorsom pripade len 'restore'/s.

Toto je pokec k 600/64000:
#       to permit a decent web page to be downloaded at a decent speed
#       but slow down large downloads more significantly:

> Jeste kdyby nekdo pomohl s vysvetlenim parametru
>
> delay_initial_bucket_level  _procenta

To asi bude uvodna hodnota tej premennej. Povedal by som ze
kolko percent z maxima.

Za nic z hore uvedeneho nerucim, lebo som to prakticky neskusal..

						BranoZ