Redundantni zalohovani (Re: Jak opravit poskozeny TGZ?)

Zdenek Drvota drvota na zds.cz
Pátek Duben 28 09:43:28 CEST 2000

Doporucuji podivat se, jak funguje RAID, napr.
RAID 5.
(kdysi jsem videl soft, ktery vygeneroval pro radu
disket jednu navic s paritni informaci, takze pak
bylo mozno obnovit jednu libovolnou poskozenou
nebo ztracenou disketu z te rady pomoci ostatnich)

### Leo Hadacz napsal dne 27 Apr 00, v 18:26 :
> To je zajimave tema. Rekneme, ze si chci zalohovat nejaka data na CD.
> Nechci si je pakovat, protoze v pripade nejake poruchy, treba mistniho
> poskrabani povrchu, bych prisel o mnohem vetsi kus dat, nez kdybych je
> ulozil nepakovane. Existuje nejaky standardni zpusob, jak ucinne snizit
> pravdepodobnost toho, ze se data nenavratne poskodi? Tedy nejak ucinneji,
> nez tak, ze je tam nakopiruju vickrat? Kde konretne seberu soft na nejake
> "opravne_a_kontrolni_kody"?
>
> Leo

       Ing. Zdenek Drvota e-mail: drvota na zds.cz
       director
       ZDS, spol. s r.o.
       Hronovicka 708       tel:+420-40-6613756
530 02 Pardubice            fax:+420-40-6613756
Czech Republic                http://www.zds.cz
                            e-mail: info na zds.cz
Pripojte se k hledani mimozemskych civilizaci:
SETI na Home    http://setiathome.ssl.berkeley.edu
Darek, ktery nezklame? CeDecko od nas!
http://www.zds.cz/cdrom/cdrom.asp?sender=mail