Sendmail

Petr Simek petrsi na jcu.cz
Sobota Duben 29 08:44:32 CEST 2000

On Fri, 28 Apr 2000, Radek Andrs wrote:

> Ahoj vsichni,
>
> muzete me nekdo trochu poradit, co by mohlo byt pricinou hlasky sendmailu:
>
> sendmail[19051]: NOQUEUE: SYSERR(root): getrequests: accept: No route to
> host

> Blbe nastavene routovani ?? , neco jineho ???

Mohl by - IP adresu tam sendmail nepise ? Jednou se mi neco podobneho
stalo s tiskarnou - prendali jsme ji na zvlastni segment aby nebyla primo
dostupna z INETu ale jen z urciteho tiskoveho serveru. Takze routing
smerem k tiskarne nesel, ale od tiskarny jo (def. gw ji delal ten tiskovy
server). A tiskarne kdyz dosel papir tak chtela poslat postu adminovi.

Sendmailu se to jevilo tak, ze mu nekdo oetvira spojeni ale nenexistuje.
Ted si nejse jisty jak jsem to zjistil, ale myslim ze taky do logu
nenapsal tu IP z ktere to slo, takze jsem v jednom okne pres tail -f
otevrel maillog a v druhem pres tcpdump | grep smtp koukal na to jak
jde posta a kdyz se v logu objevila ta radka , tak v druhem okne bylo
videt jaky packet to udelal a v nem jsme objevil tu mizernou tiskarnu.