Nestabilni Samba na fast ethernetu ???

Michal Samek spec_list na tony.cz
Středa Srpen 2 12:21:27 CEST 2000

Dobry den,

dejou se mi tu na siti divne veci - byl bych velmi vdecen
za nasmerovani...

Mam Sambu 2.0.5 (z redhatu 6.2) na Athlonu 650 mHz a dva
LANy - jednu pro stare stroje na 10Mb a druhou na 100Mb.
Vse jede v pohode do te doby, nez se dosovy program
pokus zapsat delsi (cti radove nekolik MB) soubor na sdileny
sambovy disk. Nekdy se klient sekne (w98), jindy se jakoby
pribrzdi a pomuze (sic !!!) preskok windowsim tlacitkem do
plochy a zpatky na tu aplikaci. Nekdy se sekne pouze aplikace
a 'system' zije dal, avsak s velmi zpomalenym pristupem na sambovy
disk (v tuto chvili ale ping na server jede normalne) do restartu.

Z logu samby nejsem moc moudry, hlasky nerikaji nic moc vic nez ze
se klient odpojil po necinnosti (kdyz se stal zrovna takovy pripad).

Podotykam, ze se tak deje pouze na 100Mb casti, 10Mb jede uplne
normalne.

Neco podobneho se delo v pripade pouziti mars-nwe, takze nepredpokladam,
ze by to bylo primo sambou.

Moc mne nenapada, co by to mohlo byt. Nevidel jste to uz nekdo?
Pripadne je mozne, ze by to pachala sitova karta (3com na pci, typ z
hlavy
neznam, ovladac 3c90x, samozrejme mohu typ zjistit)? Nebo jadro? Nejake
'prehlcovani' nejakych bufferu nebo co (nejsem zrovna sitar)???

Zase je ale pravda, ze instalace celeho systemu na sambu - tedy
kopirovani
cca 800MB dat pomoci exploreru - probihalo uplne normalne. Pouze v
kombinaci
dos pod w98 - samba - eth100Mb - zapis - velky soubor to ma tendenci
padat.
Ne vsak vzdy nebo ve stejne fazi kopirovani.

Z vyse uvedeneho mi tak nejak vyplyva, ze nevim nic :) Proste se to neda
jednoznacne hodit ani na sit, ani na klienta, ani na sambu...

Diky za kazdou radu

Michal Samek