zapis do jedneho suboru z viacerych procesov

Igor Kilian igor.kilian na infogas.sk
Středa Srpen 2 16:00:21 CEST 2000

Dňa Ut, 01 aug 2000 ste napísali:
> A co Vam brani napsat si programek, ktery soubor otevre, pocka treba
> deset vterin, nez neco udela a pak ho teprve uzavre. Zaroven si muzete
> spustit druhou instanci a sledovat, co to udela. Pak budete mit jasno.
Dik za radu pomohla. Skusil som to a tu je vysledok.

Takze vysvetlenie chovania ak to niekoho zaujima:

Ak sa otvori subor na pridavanie pomocou >> ,tak pocas bezania tohoto jobu
moze iny proces do neho zapisat, dany zaznam sa nestrati (pripisuje sa
pomocou presmerovania >>). Nestratia sa ani zaznamy vytvarane primarnym jobom.

Ak sa otvori subor na pridavanie pomocou > tak pocas bezania tohoto jobu
moze iny proces do neho zapisat, aj sa dany riadok zapise, ale ma to jednu
chybu. Ide o to, ze primarny proces ktory otvoril tento subor zapisuje dalej a
prepise tento zaznam. Cize zaznamy sa stratia. Jedine zaznamy ktore ostanu su
tie ktore vytvaral primarny job otvoreny pomocou >.

Cize ak chce niekto z vas sucasny zapis do jedneho suboru z viacerych jobov,
tak treba aby vsetky boli nasmerovane ako >>. Ani jeden nesmie pouzit na
zmazanie daneho suboru (alebo iba na pociatocnu inicializaciu) presmerovanie >.
Cize ak ho treba na zaciatku vymazat tak radzej pomocou "cp /dev/null $subor".

Igor

Ing. Igor KILIAN
UNIX administrator

InfoGas a.s., Kozia 17