Problem s instalaci linuxu

Petr Simek petrsi na jcu.cz
Středa Srpen 2 17:41:42 CEST 2000

On Wed, 2 Aug 2000, Petr Kněz wrote:

> Zdravim, mam problem s instalaci linuxu, linux uz jsem si instaloval
> nekolikrat, ale vdy max na disk o kapacite 850MB, vse vzdy slo OK.
> Ted sem si vsak koupil 25GB disk IBM a nejde mi naistalovat distribuce
> SuSe 6.4 Evalition ani distribuce RedHat 6.2. Teda ani naistalovat
> jsou, ale linux pote nanabehne. Objevi se pouze "LI", misto LILO. :(
>
> Problem je zrejme v tom, ze na tom disku mam uz 2 partions. A to 8GB
> primarni s FAT32 a 12 GB extended s FAT32. A rad bych na zbytku mel
> linux.

Krome pouziti noveho LILA (a aktualniho BIOSu) nebo prehazovani
partisen muzete taky zkusit loadlin. Je to dos program ktery zavede
kernel do pameti a preda mu boot parametry jako LILO. Musite tedy
mit k dispozici kernel a muzete linux startovat z windows - respektive
je vhodne si to dat jako volbu do bootmenu windows a linux spoustet
odtud, driv nez windows doopravdy nabehnou.

Nevyhodou je, ze pri upgradu kernelu si ho nesmite zapomenout prekopirovat
(i s pripadnym initrd) na tu dos partisnu a upravit to v tom start bataku
aby se startoval novy kernel.

Vyhodou je ze pak mate jen jedno bootmenu a lilo Vam nepredela
bootsektor a nevadi kdyz ho pak pri nejakem experimentu s win
windows nejak pozmeni/upravi.