fat16 LBA a zachrana pod linuxem

Jiri Kastner indy.j na worldonline.cz
Čtvrtek Srpen 3 15:52:38 CEST 2000

Zdravim vsechny.
Kamarad me pozadal, jestli bych mu nepomohl se zachranou disku, na kterem ma
data za cirka 4 roky (ucetnictvi atp.). Co se stalo:
Disk (3,4GB), ktery byl naformatovan pod w95 na rok stary desce jako jedna
partition o maximalni mozne velikosti, vzal a strcil do pocitace s 486 a
w95. Tam se misto disku jednoho (pri vypisovani biosu) o velikosti 3,4GB
objevili disky 3 o velikosti 1,1GB (??? - nebyl jsem u toho, to je jen z
doslechu). Citelnej samozrejme nebyl. Nacez ho vzal a prenesl zpet do noveho
pocitace a ten ho sice nadetekoval spravne, ale tabulka oddilu byla nejaka
rozrochana. Me to ukazovalo v fdisku (po peti hlaskach o nadbytecnych datech
v tabulce):
hdb1  * 63 xyz  xyz-63bl.  fat16
hdb2     xyz+1 konec konec-(xyz+1) extended
hdb5     -2445894562 7604568998  10050463560 BBT,
po prepsani tabulky oddilu tam byl jen jeden hdb1 - FAT16 (LBA), ale furt
nic.
Precetl jsem si nejaky HOWTO, ale ty se tykaly zachrany ext2fs. Potreboval
bych se zaptat, jestli nekdo nemate podobne zkusenosti se zachranou disku,
na nejz se nesahalo, jedine co se prepisovalo je tabulka oddilu. Anebo
jestli se da nejak v linuxu pristoupit k zarizeni /dev/hdb jako celku, cist
jako soubor a z nej pak ziskat data zpet?

S pozdravem
Jiri Kastner.