Zalohovani celeho systemu

Nathan L. Cutler livingston na mbox.dkm.cz
Pátek Srpen 4 12:45:20 CEST 2000

On Fri, Aug 04, 2000 at 10:51:44AM +0200, Michal David wrote:
> Zrejme fakt hloupa otazka, ale jak spolehlive zazalohovat cely system,
> vcetne prectenych mailu uzivatelu? (samozrejme mam na mysli Linux) Pri
> pouziti prikazu: "nohup tar czf /mnt/zaloha/linux_all.tar.gz / -X
> /etc/exc.lst &" vse zdanlive probehne v poradku. Pripokusu o rozbaleni mi
> tar hlasi chybovou hlasku, kterou jsem si bohuzel neopsal :-( (jedna se
> bohuzel o velke objemy dat a znova to zopakovat je na pul dne), ale
> kazdopadne to skonci na nejakem souboru z adresare "/home/user/Maildir/cur".
> Pro poradek uvadim vypis souboru s udanim cest, ktere nechci zalohovat:

[snipped]

Pokud mate nevyuzity pevny disk, pak lze cely system krasne a presne
replikovat (cti zalohovat) pouzitim prikazu "cp --archive", ktery
kopiruje cele hierarchie adresaru najednou, pricemz zachovava vsechny
vlastnosti souboru.

Prave minuly patek jsem cely disk na svem serveru takto zalohoval a dobre
ze tak, protoze pak v utery mi ten odesel disk! (Ale to jen na okraj.)
Zalohu jsem provedl tak, ze jsem druhy disk napojil na IDE1 (jako
/dev/hdc), udelal jsem tam vhodne velkou partisnu, a pak jsem zadal
nasledujici prikazy (jako root, samozrejme):

mkfs.ext /dev/hdc5 		# sem napsat dev nazev cilove partisny
mount -t ext2 /dev/hdc5 /mnt	# namountovat cilovy filesystem pod /mnt
cd /
cp --archive SEM_NAPISU_VSECHNY_ADRESARE_KTERY_CHCI_ZALOHOVAT /mnt
# ted se ceka...
mkdir /mnt/proc
chmod 666 /mnt/proc

Pak staci tam udelat bootsector (coz ovsem nemusi byt zadna sranda) a lze
system nabootovat ze zalohoveho disku.

--
Nathan L. Cutler < livingston @ iol.cz >         telephone: +420-2-51611648
Livingston Professional Translations		 fax:       +420-2-6514377