Undelete

Radovan Garabik garabik-news na spam.melkor.dnp.fmph.uniba.sk
Středa Srpen 9 15:06:27 CEST 2000

Milan Kerslager <milan.kerslager na spsselib.hiedu.cz> wrote:
 : On Wed, 9 Aug 2000, Ing. Zdenek Havranek wrote:

 :>     umi jiz linux (Red Hat) nejak rozumne podporovat undelete? Libilo by
 :> se mi jako na Novellu ci alespon jako kos ve Windows.

pripravovany port NWFS na linux by mal undelete ala Novell podporovat :-)

 : volat neco jineho, nez unlink() (to je absurdni, existuji tisice aplikaci
 : bez zdrojaku).

 : V rozhrani prikazove radky se to resi pomoci aliasu na prikaz "rm", ktery
 : se nahradi volanim programu, ktery smazane veci nekam uklidi (a treba je i
 : zabali).

kedysi existoval undelete patch pre ext2fs, ale mam pocit ze uz nie je
dalej vyvijany....

 : Obecne undelete nemuze v Unixu fungovat, protoze na pozadi bezi desitky
 : procesu, ktere zapisuji na disk. Pravdepodobnost, ze nejaky proces prepise
 : na disku prave smazana data je dost velika hlavne na systemech, kde
 : pracuje vice uzivatelu zaroven.

to je pravda, ale pokial je pocitac pouzivany ako desktop nie je to problem

 : Jinak hledejte na FreshMeat.net, klicove slovo "undelete". Napriklad v mc
 : (Midnigh Commander) je pro administratora pristupna volba undelete, ktera
 : vytahne z ext2 systemu souboru vsechno, co se vytahnout da. Pak se da
 : pouzit nastroj file, grep & spol. pro nalezeni zajimavych drobku.

| Radovan Garabik http://melkor.dnp.fmph.uniba.sk/~garabik/ |
| __..--^^^--..__    garabik @ melkor.dnp.fmph.uniba.sk     |