Broadcast adresa v ipchains

Miroslav Petricek mpe na stavos.cz
Středa Srpen 9 22:11:01 CEST 2000

Rád bych věděl, jak lze v ipchains explicitně specifikovat broadcast
adresu v dané síti. Na veřejném rozhraní firewallu se mi množí SMB
broadcasty od cizích nevychovaných NT serverů (na portech 137 a 138),
které jsou na stejném segmentu a protože mám v input chainu REJECT na
cokoliv co nepřichází na moje adresy, tak mi to docela rychle zaplňuje
logy.

Zkoušel jsem zadat něco jako

ipchains -i eth0 -s 0.0.0.0/0 137 -d x.x.x.63/32 137 -p udp -j REJECT

(tedy bez -l, x.x.x.63 je naše bcast adresa)

ale v logu se neustále objevují zamítnuté pakety na x.x.x.63.

Zdá se, že jedinou specifikací, které spolehlivě vyhovuje bcast
adresa je 0/0.

Navíc některé servery na společné síti mají zřejmě nesprávně nastavenou
masku (máme síť /26 a oni broadcastují na x.x.x.255).

děkuji

--
      |   Miroslav Petricek             mpe na stavos.cz    |