CBQ a zahozene pakety

Zdenek Hatas zdenek.hatas na icr.cz
Čtvrtek Srpen 10 15:18:52 CEST 2000

Provozuji router s omezovanim rychlosti linek.
Pouzivam cbq.init skript od P. Golubeva.
V routeru mam 2 eth karty 64MB RAM, linux ma jadro 2.2.15.
k routovani pouzivam balik zebra s routovacim protokolem RIP2.

Mam nasledujici problem.
mam sit omezenou na 64Kbps a pokud pustim ping na masiny v te siti,
mam odezvu tak 1-2 sekundy, coz se mi zda strasne moc.
Vetsi problem ale je, ze se mi strati tak 10 - 20% paketu.
Poradi mi nekdo cim to muze byt?
Kdyz cbq zastavim a zkusim ping, vsechny pakety dojdou a nic se
neztrati.
Odezva je tez minimalni.

Zde je ukazkova definice pravidel:
root /root > more /etc/sysconfig/cbq/cbq-0064.107-isp
DEVICE=eth0,10Mbit,1Mbit
RATE=64Kbit
WEIGHT=6Kbit
PRIO=5
RULE=195.144.107.0/26,

a opacny smer:
root /root > more
/etc/sysconfig/cbq/cbq-0064.isp-107
DEVICE=eth1,10Mbit,1Mbit
RATE=64Kbit
WEIGHT=6Kbit
PRIO=5
RULE=195.144.107.0/26

Na tomto stroji jeste omezuji na jednotlive ip adresy a porty
(www,smtp,pop3 ...)
Omezeni na rychlost pouzivam  64Kb, 128Kb a 240Kb. Konfigurace jsou
analogicke
prikladu se 64Kb.

Dekuji
Zdenek Hatas