zmena UID usera

Petr Bravenec Petr.Bravenec na semperflex.cz
Pátek Srpen 11 09:19:43 CEST 2000

znouza wrote:

> to je ale hloupe reseni - kdyz se podivate na man exports, zjistite, ze se
> daji uzivatele premapovavat... tj. ze proste uid 500 premapujete na 1250.
> tm
Jo, když je to v manuálu, tak se to asi dá přemapovat.
Ale já jsem narazil na podobný problém a nakonec bylo stejně nejjednodušší
změnit UID (problémy nebyly zdaleka jen s NFS) a pak změnit vlastníka
všech mých souborů. A vůbec mi to nepřipadalo hloupé, naopak mi to přijde jako
nejpřirozenější a nejjednodušší řešení, fungující na každém UNIX like systému:

zmenit uid v /etc/passwd z 500 na 1250
zmenit gid v /etc/groups z 500 na 1250
find / -uid 500 -exec chown uzivatel.skupina {} \;

Petr Bravenec