md5 | crypt?

ivop na regionet.cz ivop na regionet.cz
Pátek Srpen 11 13:46:59 CEST 2000

Robert Vojta wrote:

> Zdravim,
>   pisu nejake suid utility pro uzivatele a porad badam jak mam zjistit, co se
> pouziva za kryptovaci metodu v souboru shadow. Bud crypt nebo md5.
>
>   Bud se muzu podivat a vyparsovat to z
>
>   /etc/pam.d/passwd ale to se mi nezda jako dobre reseni
>
>   Dalsi vec co sem nasel, tak ve zdrojaku passwd.c to bere z login.defs
> hodnotu MD5_CRYPT_ENAB a pokud je "yes" tak je to v md5.
>
>   Jenze, treba na cerstve nainstalovem stroji s hesly ve formatu md5 toto v
> login.defs neni, tak nevim, muzete mne nakopnout?

Ja to resim tak, ze se v /etc/shadow podivam na heslo roota
a ostatni sifruji tak, jako je zakodovano tohle. Je to osklive,
ale funguje to skvele.
Pri zmene hesla uzivatele pouziju bud jeho stare schema, nebo
prejdu na md5 (pri migraci). Podle potreb aplikace.

ip
--
E-mail: Ivo.Panacek na regionet.cz
WWW:    http://ivop.regionet.cz