Trochu OT:Antivir. ochrana Biosu a bootdisk RH 6.2cz

Machinewriter machinewriter na email.cz
Neděle Srpen 13 17:28:21 CEST 2000

Dobry den

Mam takovy zadrhel se kterym si nevim rady. Nainstaloval jsem novy Redhat
6.2 cz a chystal jsem se ho bootovat z diskety (kterou mi instalace
vygenerovala), ale antivirova ochrana v Biosu zahlasila ze je na ni vir.
Takze jsem to pro jistotu nezkousel (preci jen obcas pouzivam diskety na
podezrelych mistech) a nabootoval jsem pomoci starsi diskety z RH 6.0.
Pozdeji jsem ji overil ale byla v poradku.

Vim ze se v pripade instalace noveho OS muze vyskytnout situace kdy je AV
ochrana na obtiz, ale trochu me zarazilo ze hlasila boot virus az ve chvili,
kdy se objevi hlaska Loading linux..... Chtel bych tedy tuto situaci
vysvetlit - zavadec linuxu nahral do pameti kod jadra ktery odpovidal kodu
nejakeho viru? Nebo se treba manipuluje s boot recordem nejakeho disku? Nebo
neco jineho? (Eventualite ze je v jadre linuxu virus neverim :-)))

Proste me tahle problematika zajima a budu rad kdyz mi ji nekdo osvetli.
(doufam ze az takovy OT to neni)

Milan Hruska

PS: Rady abych nainstaloval LILO do MBR neberu, protoze pro me je pouzivani
disket to prave a nikdo mi to nevymluvi. Stejne to nepovazuji za problem
protoze jsem to obesel :-))