cestina, ssh -> RH5.2 (mutt-1.2.4i-1)

Martin Kavalec xkavm04 na vse.cz
Pondělí Srpen 14 08:36:20 CEST 2000

28 Jul 2000 13:33:19 +0200 Robert Vojta <vojta na ipex.cz> napsal:
> Zdravim,
>   mam vcelku problem s muttem a zobrazovanim cestiny. V konfiguraku muttu
> mam nastaveny veci jako allow_8bit, charset, use_8bitmime, atp. Jakmile

IMHO, allow_8bit a use_8bitmime se tykaji jen odesilani zpravy...

> se prihlasim pomoci ssh na stroj kde je RH5.2 a pustim si mutt-1.2.4i-1
> a prohlizim zpravy obsahujici text v iso-8859-2 tak misto ceskych znaku (vsech)
> vidim otazniky (?). Neda se to vubec cist a kdyz dam treba reply, tak ty
> cesky znaky v tom vimku jsou videt a muzu je taky pohodlne psat a hlavne
> je vidim normalne.
>
>   Netusite nekdo cim to muze byt?

Jo, taky jsem se s tim setkal. Je to nastavenim locales.
Mutt se pri startu podiva, jestli je nastavene LC_ALL, LANG nebo
LC_CTYPE. Pokud je, zjistuje se  tisknutelnost znaku funkci isprint.
Pokud neni, prihlizi se jeste k pozici znaku v ASCII tabulce;
pricemz znaky horni ctvrtiny ASCII tabulky povazuje za tisknutelne.

Problem se tedy vyskytne, pokud je locale nastavene, ale spatne.
Resenim je tedy nastavit ho spravne, nebo ho nenastavovat vubec.

Zdravi
martin