Chyba v NFS? Co s tim?

Mila Kuchta mila.kuchta na atlas.cz
Úterý Srpen 15 00:35:41 CEST 2000

Zdravim,

Michal Ludvig <mic na logix.cz> píše v diskusním
příspěvku:Pine.LNX.4.21.0008141945140.13548-100000 na Broucek.Logix.CZ...

> [...]
> neni idealni, ale jak jinak to zaridit, aby clovek mohl sedet prakticky
> kdekoliv a mel porad stejny home? K tomu prave smerovala moje otazka - jak
> to udelat, aby to nemuselo byt takhle blbe. Ze je to spatny navrh je mi
> jasne, ale nic lepsiho po ruce nebylo.

> To jsem taky studoval, ale nejak jsem neprisel na to, cim by mi to
> pomohlo. Zase by se autorizovalo podle UID, ktery si kazdy muze libovolne
> zmenit.

> No fajn, ale jak bezpecne? Chtel bych se tady dobrat nejake konkretni
> rady; ze "by to chtelo zmenit" to vim taky.

Je to trochu neco jineho, ale bezpecne by to byt melo. Je to navrzeno pro
pouziti v otevrenych prostedich jako je internet.

> Nepomohl by necemu Kerberos? Ja o tom vim jen ze existuje a ze
> server vydava jakesi tickety, ktere se pouzivaji pri pristupu k
> jednotlivym zdrojum. Ale umi podle toho ten server autorizovat pristupy k
> NFS? A oznacuje ten ticket uzivatele opravdu jednoznacne?

To by byla asi dobra volba, ale mozna bych se nejdrive poohledl po nejake
implementaci secure nfs pro linux.