Faxserver

Miroslav Petricek mpe na stavos.cz
Středa Srpen 16 22:11:44 CEST 2000

Tomas SMOLKA wrote:

> Kdysi jsem nekde cetl, ze na Linuxu lze provozovat fax server.
> Me by zajimalo jestli je to mozne, a funguje-li to tak, faxserver se chova jako tiskarna v
> Sambe a uzivatel to na ni vlastne vytiskne, pak mi ale neni jasne jak se zadava cislo na
> ktere se ma fax poslat.

Pokud hste instaloval sambu z rpm balíčku, pak si přečtěte soubor:
/usr/doc/samba-2.0.7/docs/textdocs/faxing.txt

Existuje také samostatné Fax-Server mini-HOWTO, které je součástí LDP.

> Dale bych poprosil o nakopnuti, co je treba nainstalovat a nakonfigurovat pro to, abych
> mohl na PC s RH6.2CZ pristupovat napr. z domu. V podstate za ucelem pristupu k Interentu a
> kontrolu site.

Na server nainstalovat ssh-server. Na klienta pak ssh-klient. Doporučuji
OpenSSH (http://www.openssh.org), neboť standardní (komerční) ssh1 a
ssh2 má restriktivnější licenci. Příslušné balíky jsou součástí českého
RH6.2CZ. K jeho zprovoznění na RH, většinou stačí nainstalovat příslušný
balíček a spustit ssh démona příkazem:

/etc/rc.d/init.d/sshd start

Z klientské stanice se pak po nainstalování ssh klienta připojíte
pomocí:

ssh jmeno-serveru -l jmeno-uctu-na-serveru

Pro použití ssh na Windows nebo jiných OS, potřebujete ssh klienta pro
tuto platformu. To už však je v této konferenci off-topics.

--
      |   Miroslav Petricek             mpe na stavos.cz    |