100 MBit sit a linux

Josef Madlik madlik na jsp.cz
Čtvrtek Srpen 17 07:29:04 CEST 2000

Zdravim vespolek.
Nemate nekdo zkusenosti s provozem 100Mb sit. karty v linuxu, pripadne jakou
100Mb kartu byste mi DOPORUCILI?

Chceme prejit z koaxu na TP a v nekterych stanicich a na linux serveru budou
100Mbit karty.
Na serveru je SuSE linux s kernelem 2.0.36 a na stanicich jsou Win9x.
Nyni delam pokusy se 100Mb kartou v linuxu a s tim mam prave potize.

Zkousim 100Mb karty:
1: CNET 200 Pro (nejaky laciny chipset, ale ma ovladace pro linux)
2: CNET CT100TX ktera ma chip Digital 21143 a ma podporu v jadre (DEC 2x14x
TULIP).

Problem je v tom, ze kdyz ma karta autodetekci nebo pokud natvrdo nastavim
100Mb Full Duplex, tak pokud se serverem komunikuje stanice s 10Mb (full
duplex nebo half, v obou pripadech je to stejne), jsou videt na switchi
kolize a prenos je cca 3-4 x pomalejsi nez na 10Mb siti. Stanice se 100Mb
kartou je asi 2x pomalejsi nez na 100Mb siti.
Pritom HW to asi nebude, protoze na PC s linuxem mam i Win98, a pokud si
vytvorim sit pod Win98, tak to slape jak vino. Z toho usuzuji, ze problem
bude nekde v ovladacich pro linux ne-li primo v jadre. Nebo jsou obe ty
karty takove shity, ze to ovladace pro win nejak jinak dohaneji?

Obe karty jsem zkousel s kernelem 2.0.36 a 2.2.5, ale v obou se chovaji
stejne.
Zkousel jsem server i na jinem PC (rychlejsim a se 128MB RAM) a je to temer
stejne.

Zkousel jsem prenaset 70MB soubor
Linux server + Wim klient:
server 100Mb -> win 100Mb     asi 1 min 30 sec
server 100Mb -> win 10Mb      asi 5 min

Win sit:
100Mb -> 100Mb     asi 30 - 40 sec
100Mb -> 10Mb    asi 1 min 20 sec