dial in server

RMosnicka na perseus.cz RMosnicka na perseus.cz
Čtvrtek Srpen 17 09:54:02 CEST 2000

Dobry den,

pokousim se u znameho rozchodit vzdalene pripojeni k linuxovemu serveru,
kde je nainstalovan RH 6.2.
Takze jsem si doinstaloval mgetty a ppp. Mgetty spoustim v inittabu s
parametrem respawn. Vytvoril jsem si uzivatele
romanm, kteremu se jako shell spusti pppd.Kdyz se pokousim pripojit, mgetty
zvedne modem, spoji se, prihlasim se
jako uzivatel romanm, a spojeni se ukonci. V logu na severu je hlaska ve
smyslu ze pppd muze spustit root, nebo musi
byt nastaveno setuid roota.Takze jsem zkousel v souboru /etc/passwd
nastavit jako shell su root -c /usr/sbin/pppd
(myslel jsem ze prikazem su nastavim setuid roota), ale take mi to
nechodilo.
Muzete mi poradit, jak pro uzivatele romanm nastavim aby mohl spoustet pppd
?
Nebo je jeste jina moznost jak realizovat dialup nez pres mgetty+pppd ?

Predem dekuji
S pozdravem Roman Mosnicka