gcc -nostdlib a _start a jaderne volani exit

Pátek Srpen 18 13:30:11 CEST 2000

On Fri, 18 Aug 2000, xmail listy wrote:

> Funkci _exit jsem taky hledal - a nenasel - mohu pouzit jaderne volani exit ?
> (man 2 exit)

Musite. _exit() je koneckoncu jen obalka pro tento syscall. (Ten nazev ma
zajimave historicke souvislosti. Normalne se program opousti volanim
exit(), coz provede napr. flushnuti otevrenych stdio streamu a teprve pak
skonci proces. Jenze kdyz nekdo udela fork() a pak se mu v potomkovi
nepovede exec() a chce skoncit, tak chce skoncit a jakekoli dalsi akce
mohou byt nezadouci. Tak se do rozhrani dostala i interni funkce _exit(),
ktera pouze patricnym volanim jadra ukoncuje proces.)