Zaciatocnicke otazky -PLS

Michal Krause michal na krause.cz
Neděle Srpen 20 15:33:39 CEST 2000

On 20/08/2000, SVAN wrote:

> Som zaciatocnik s Linuxom a mam zopar problemov s ktorymi si neviem poradit.

> 1. V Linuxe (SuSE 6.4) ak sa prihlasim ako normalny uzivatel pod
> svojim menom prehravat Audio CD (CD-ROM mechanika pritom blika ale
> zvuk nepocut), ak sa prihlasim ako ROOT, audio CD prehravat ide.

Mozna problem s nastavenim hlasitosti? V SuSE, pokud se nemylim jsou
ALSA drivery pro zvukovku a ty maji po zavedeni modulu standardne
vypnute vsechny kanaly. Zkuste na to mrknout treba pomoci programu
alsamixer (klavesa M kanal zapina/vypina, vypnuti je symbolizovano
pismenem M nad kazdym kanalem).

> 2. Moj druhy problem sa tyka suborov PDF. Ak otvorim subor PDF v
> prehliadaci PS suborov, tento dokument sa zobrazi celkom dobre az na
> to, ze konce stranok su odseknute. To iste sa s PDF suborom stane, ked
> ho otvorim v programe GV.

A co treba xpdf nebo acroreader? Oboje byva primo v distribuci, pripadne
k nalezeni na freshmeat.net.

> Dalej by som sa chcel opytat, ci LINUX podporuje nejake scannery, a ak
> tak ake, alebo kde by som nasiel nejake informacie o scanneroch, ktore
> s Linuxom spolupracuju...

Viz projekt SANE - http://panda.mostang.com/sane/

S pozdravem

Kdyz instalujes novy motherboard, over si, jestli jadro detekuje spravne
dostupnou operacni pamet.                         Stare aztecke prislovi