Oznameni: Ceske Type1 fonty pod GPL

Pondělí Srpen 21 23:33:50 CEST 2000

On Mon, 21 Aug 2000, Radim Gelner wrote:

> Na zaklade dohody mezi firmami SuSE CR s.r.o. a URW++ Design and
> Development GmbH byla k volnemu pouzivani uvolnena sada ceskych rezu
> vektorovych pisem v profesionalni kvalite.

Jen tak mimochodem: nejsou to ty same fonty, co jsou v GS 6.0?

On Mon, 21 Aug 2000, xmail listy wrote:

> Muze mne nekdo informovat o tom jak tyto fonty vypadaji na monitoru?
> Bude k tomu treba nejaky rasterizer, nebo je dostatecne dobry ten co
> je primo v XFree?

V principu staci rasterizer obsazeny v X11 (potazmo i v XFree86). Co se
tyce kvality...the beauty is in the beholder's eye, ale zmineny Type1
rasterizer nepatri k uplne nejlepsim v pripade, ze ma vysledek skoncit na
zarizeni s velmi malym rozlisenim (obrazovka). Dobrovolnici, kteri by to
chteli zlepsit, mohou zkusit 1. pripojit se k vyvoji FreeType 2 a
adaptovat autohinter, aby fungoval dobre i bez antialiasingu, 2. pripojit
se k vyvoji X11/XFree86 a dodelat zobrazovani antialisovanych fontu.