Viac OS na jednom disku

Peter Ronai linux na highlander.my-scotland.sk
Čtvrtek Srpen 24 13:23:51 CEST 2000

LUDIA ved vy trepete

Solaris8 ked sa instaluje ako webstart tak podla navodu (rtfm) sa
nainstaluje a a da si boot loader do MBR. Je zaroven schopny bootovat
vsetky aktivne particie na disku. Co je potiaz, ma nejaku i386 boot
partisnu a to je u neho nove. Lilo potom nerozpozna spravne to co ma. V
dokumentacii je explicitne napisane ze solaris 8 sa lilom startovat nema.
ked uz sa ma nasilu instalovat tak aby startovalo lilo tak treba
instalovat jumpstart (cd software 1of2).

CO sa tyka linuxu, cely moze byt na extended, staci ak ma / primary a
vsetko ostatne moze ist na extended.

Ja by som najprv nahodil win, potom webstart solaris a nakoniec linux s
lilom v /dev/hda3

rozdelenie na disku by bolo 	/dev/hda1 fat32
				/dev/hda2 solaris ufs slice
				/dev/hda3 linux native (root filesys)
				/dev/hda4 extended
				/dev/hda5-8 linux particie plus linux swap
				/dev/hda9 fat32 disk d pre win

aktivne by boli particie 1-3

pokial by to bolo nutne, je mozne mat 4 OS s prehladom (to co popisujem
len linux na extended cely, jumpstart solaris, a hda3 by bolo dajme tomu
freebsd fdisk partition)

Problem je ked sa chce viac ako 4 OS z jedneho fyzickeho disku
ja by som potreboval mat na disku win (ten pocitac nie je len moj....),
solaris, freebsd, openbsd, linux a to aj staci ;)

Neviete nahodou niekto ci mam aj inu moznost ako zakupit disk?

dz