Spatne fungujici RPM po upgrade RH 6.0 -> 6.2

Zdeněk Böhm zdenek.bohm na gammarus.cz
Pátek Srpen 25 12:32:12 CEST 2000

Ahoj vsem,

provedl jsem upgrade z RedHat 6.0Cz na 6.2Cz (rpm verze 3.0.4) a nestiham se
divit.

Chtel jsem nainstalovat MySQL:
# rpm -Uvh MySQL..... <ENTER>
a ono nic, zadna chybova hlaska, zadnej progressbar, nic se nenainstalovalo.
zkousim to znovu a nechavam si to vypsat:
# rpm -Uvvh MySQL... <ENTER>
D: probíhá počítání balíčků pro instalaci
D: nalezeno 1 balíčků
D: probíhá hledání balíčků pro staµení
D: získalo se 0 balíčků
D: Podpis nové hlavičky
D: Velikost podpisu: 149
D: Podloµka podpisu: 3
D: velikostpodpisu : 152
D: Hlavička+archiv : 6254760
D: očekáv. velikost: 6254760
D: opening database mode 0x42 in /var/lib/rpm
D: nalezeno 0 zdrojových a 1 binárních balíčků
D:  requires: /bin/sh   satisfied by db file lists.
D:  requires: /bin/sh  satisfied by db file lists.
D:  requires: /usr/bin/perl  satisfied by db file lists.
D: probíhá instalace binárních balíčků
D: getting list of mounted filesystems
D: Podpis nové hlavičky
D: Velikost podpisu: 149
D: Podloµka podpisu: 3
D: velikostpodpisu : 152
D: Hlavička+archiv : 6254760
D: očekáv. velikost: 6254760
D: package: MySQL-3.23.13a-1cz files test = 0
D:    file: /etc/logrotate.d/mysql action: create
D:    file: /etc/rc.d/init.d/mysql action: create
.
.
.
.
D: running preinstall script (if any)

Vsechno se tvari korektne, ale nic se nenainstaluje. Kdyz zkusim MySQL
odinstalovat, vypise to spravne, ze neni nainstalovano.
Nejdriv jsem myslel, ze je chyba v baliku MySQL, tak jsem zkusil
MySQL-clients - OK, pak to odinstalovat OK. Zkusim jeste jiny balicek, ten
pro zmenu zase nejde.
Zkousim z tech balicku, co jsou uz nainstalovane nejake odinstalovavat.
Zkousim sendmail - stejne jsem se ho chtel zbavit. Probehne to bez jakekoliv
chybove hlasky, ale neodinstaluje se, takze zase zkousim parametr "vv":
# rpm -evv sendmail
D: opening database mode 0x82 in /var/lib/rpm
D: getting list of mounted filesystems
#
Neodinstaloval se, tak zkousim odinstalovat MySQL-clients, ktery se mi
podarilo predtim nainstalovat:
# rpm -evv MySQL-clients
D: opening database mode 0x82 in /var/lib/rpm
D: getting list of mounted filesystems
D: odstrani se soubory test=0
D: file: xxxx: remove
.
.
D: spousti se pripadny postinstalacni skript.
#
Je odstraneno.

Netusite, prosim, nekdo proc nektere baliky jdou instalovat/odinstalovat a
jine ne. Tohle chovani zacalo az po upgrade, predtim na RH6.0 bezelo vsechno
vpohode.

S pozdravem Zdenek Bohm

Daląí informace o konferenci Linux