Sitove okoli+samba

Jan Polacek Jan.Polacek na f21.n420.z2.fido.cz
Pátek Srpen 25 09:56:36 CEST 2000

Zdarec All,

Uz delsi dobu se pidim po programku, ktery mi s funkcni sambou umozni
prehledne browsit siti. Zkousel jsem gnombu, ale nejak z me neznamych
duvodu nechtela fungovat.. at jsem delal, co jsem delal, po siti sem
nevidel (upozornuju, ze sambu mam normalne bez problemu v provozu). Pak
jsem nasel jeste cosi, co se mi nelibilo a nakonec jsem narazil na
kombu. Tenhle programek celkem odpovida mym predstavam (akorat jeste
nema implementovane montovani tiskaren), ale nelibi se mi, ze kvuli
tomu musi mit samba na vsem suid0 (smbmount, smbclient). Muzete mi
nekdo poradit, jak se tohoto zbavit, pripadne jiny obdobny programek,
ktery to nevyzaduje, nebo jak to vyresit s tou kombou, aby smbmount a
smbclient nemuseli mit setuid. Mountovani pripojenych veci se deje do
adresare, do ktereho maji vsichni prava zapisu i cteni. Pri
namountovani nejakeho pocitace se vytvori adresar se jmenem pocitace,
jehoz owner je clovek, ktery kombu spoustel a nikdo jiny do nej nemuze.
Z tohohle hlediska se mi zda komba pomerne vychytana, ale setuid se mi
nelibi, snazim se ho zbavit na vsech aplikacich, ktere ho nepotrebuji a
myslim, ze tady by to melo jit taky.

Cauky
                                                  Honza đB-Q