Sendmail - nechci open relay

Petr Stanek snek na penguin.cz
Pondělí Srpen 28 10:18:12 CEST 2000

Michal Samek wrote:

> Dobry den,
> docela prekvapen zjistil jsem (asi tak jako mnoho jinych), ze pres
> muj sendmail si nekdo vesele spamuje. Zkousel jsem neco studovat...
> Priznam se, ze jsem sendmail konfiguroval pres linuxconf, protoze
> ani muj provider nebyl schopen ten server rozchodit.

A je to opravdu provider?

> Rad bych nastavil takovou funkcnost, aby proste jen prijimal postu pro
> lokalni uzivatele a pres smtp pustil opet jen lokalni uzivatele.
> Z konfiguracnich moznosti jsem nebyl moc chytry. Nechci nic omezovat
> na nejake domeny nebo ip, uzivatele se pripojuji ze vzdalenych mist.

Posledni verze Sendmailu to umi rika se tomu SMTP Auth, ale neni jeste
v linuxovych distribucich.

Delat verejny SMTP neni moc rozumne, radsi at posilaji postu pres
SMTP od "provajdra" je to prone take nejrychlejsi ne?

> Muzete mi nekdo strucne poradit?

Stahnout http://www.webmin.com/webmin/download/webmin-0.80.tar.gz
Nainstalovat a pripadne lokalizovat http://puk.penguin.cz/webmin.zip

Pak spustit Netscape http://localhost:10000/sendmail/ nebo
v pripade SSL https://localhost:10000/sendmail/ a vrhnout se na sekci
"Spam Control (access)". Pak povolit RELAY jen pro vyjmenovane IP.

Jinak vi /etc/mail/access dopsat 192.168 RELAY nebo jaky IP prostor
mate a makemap hash /etc/mail/access.db < /etc/mail/access

A mate vymalovano, pokud vsak mate sparavne sendmail.cf, to za vas
zjisti ten Webmin, linuxconf vyhodte ;-)

Snek
Snek Petr Stanek          mailto:snek na penguin.cz     tel.: 0604/239711
Server pro podporu UNIXu     Debian GNU Linux    http://www.penguin.cz