SMP a preruseni

Valter valter na atlas.cz
Pondělí Srpen 28 21:32:59 CEST 2000

Stanislav Meduna wrote:

> On 28 Aug 2000 17:24:44 +0200, Pavel Kankovsky wrote:
>
> :> > > Nazorny priklad spomaleni vypoctu zpusobeneho prave zamykanim
> :> > > jadra je klient SETI na Home. kde pri dvou klientech na 2 CPU dojde k
> :> > > narustu dobe vypoctu o 50%.
> :> > > (A tohle mam overene na vlastnim pocitadle)
>
> Chapem to spravne ze dva procesy zrataju dvojnasobok materialu
> za 150% casu?

Ano

> : 1. setiathome porad vola nejake syscally (coz se snadno zjisti pomoci
> :    strace) a/nebo porad chodi nejake interrupty (viz /proc/interrupts);
> :    pak je skutecne mozne, ze by to viselo nekde v jadre, ale povazuji
> :    tuto moznost za malo pravdepodobnou (setiathome travi vetsinu casu
> :    svymi vypocty, leda snad, ze by nebylo dost pameti a zacalo to
> :    swapovat, protoze zere dost pamet)

Pedpokladam, ze 128MB (alebo 256 MB) je pre Linux verziu klienta
dost :)

> Nemam to na Linuxe nainstalovane, ale ked som to skusal
> pod NT-ckami ako test stability dosky (podla internetu
> islo o pomerne spolahlivy test marginalnych Abit BP6-iek),
> task manager ukazoval znacne percento casu traveneho
> v systeme.
Cudne, nepouzil si nahodou toho grafickeho klienta, ten robi
riadne
stupidity.

> : 2. zadny extremni provoz syscallu ani interruptu se nekona a zpomaleni
> :    systemu na svedomi nejak divne zfusovany hardware (co se stane, kdyz
> :    vedle sebe spustite nejake uplne jine dva cpu intenzivni programy?)
>
> Na rovnakom hardware sa este aj dve paralelne kompilacie
> C++ kodu spravaju lepsie ako by clovek vzhladom na pomerne
> masivne pristupy na disk ocakaval.

Kompilacia kernleu sa znacne urychli, niektore dalsie programy
tiez.
Taky POV-Ray (2x standartny, alebo patchnuty pre IMP) vykazuje
velmi
dobre vysledky.

> Ludia na internete tvrdili, ze v pripade seti je uzkym hrdlom
> pristup k pamati, ze sa do cache procesora nevojde ani
> algoritmus, ani spracovavane data, dochadza k trashingu
> a procesory sa neustale biju o pamatovu zbernicu. Nevyznam
> sa natolko v architekture Intelov, aby som to vedel posudit.

Inak man-smp udava link na nejake tie benchmarky pre SMP
V nich su priklady pre procesy beziace v user-space a pre procesy
voaljuce kernel. Vypocet moze byt velmi narocny, ale kym CPU
nevolaju
kernel, alebo nepotrebuju pristupovat k pameti, tak sa dva
procesy
na SMP vykonaju za rovnaky cas ako jeden na klasickom CPU.

> Najskor to bude nejaka kombinacia oboch faktorov.
Alebo posobenie faz mesiaca Io spolu s priblizenim Haleyho komety
ku Oberonu v zavislosti od vysky hladiny Jang-Ce v Hornom
Kantone.

Valter @ SFK Acorn Senec, Slovak Republic
Europe, Earth, Solar System, Milky Way
134-th Dimension, Universe #6482311246243