xmodmap a ISO_Prev_Group a ISO_Next_Group

xmail listy ric.linux na os3.os.ds.mfcr.cz
Úterý Srpen 29 07:59:54 CEST 2000

Dobry den.

> : Zjistil jsem ze pomoci Xmodmap se da na kazdou klavesu dat az 8 keysymu.
> : (4 Group po 2 keysymech)
>
> : To by mi na definici ceske klavesnice stacilo.
>
> V com je zle riesenie s definiciou cisto ceskej klavesnice,
> ktora si vystaci s tym co je k dispozicii, a s prepinanim
> roznych klavesnic externym programom typu xkbsel zavesenom
> na nejakom hotkeyi?

Problem je ze nemohu nikde najit specifikaci formatu soubrou XKB - proste tech souboru, co se predhazuji xkbcomp aby z nich vytvoril .xkm soubory.

> : Potrebuju vsak neco jako keysym ISO_Next2_Group a ISO_Prev2_Group,
> : ktere by zmenily aktualni Group na Group+2 nebo Group-2.
>
> : Bohuzel existuje jen ISO_Next_Group a ISO_Prev_Group, ktere
> : zmeni aktualni Group na Group+1 nebo Group-1.
>
> Skuste sa trochu rozpisat - preco prave +2 a.p.

Xmodmap funguje takhle:
Group0 Group1 Group2 Group3
kazda Group se sklada ze 2 keysymu
1. keysym se pouzije pokud neni zmackly Shift
2. keysym se pouzije je-li zmackly Shift
CapsLock funguje tak ze jakoby prohazuje 1. a 2. keysym
tohle se vsak neda pouzit pro ceskou klavesnici - jde o vrchni ciselnou radu
bez shiftu to pise e~ s~ ... se shiftem cisla
jiste by se vam nelibilo kdyby pri zapnuti CapsLocku se vam nahore psala cisla a se Shiftem mala ceska pismena

Vyresit se to da takhle:
CapsLock bude prepinat mezi Group0 a Group2 (k tomu potrebuju ISO_Next2_Group a ISO_Prev2_Group)
a AltGr bude pouzivat ISO_Group_Latch (ten bude prepinat mezi Group1 a Group3)
Poz.: drobny problem je, ze ledka CapsLockLED nebude zobrazovat stav CapsLocku

> Obavam sa, ze to ISO v nazve bude nieco znamenat
> a tym padom napady na volne dodefinovanie niecoho
> v XFree prilis velku odozvu nebudu mat.

Myslel jsem si to, ale jak jsem psal vyse - dala by se snad napsat preloadovaci knihovna

> : P.S.: puvodne jsem chtel klavesnici definovat pomoci XKB,
> : ale neexistuje k tomu dokumentace.
>
> Vyvoj ide jednoznacne smerom XKB. Keby nebolo vyhnutia,
> v najhorsom sa da reverse-engineerovat kod :-)

Je to fakt smutne - XKB umoznuje tolik skvelych veci a nikde k tomu neni dokumentace - jak jsem psal vyse - taky bych radsi pouzil XKB

Richard Sputa