Spatne fungujici RPM po upgrade RH 6.0 -> 6.2

Zdeněk Böhm zdenek.bohm na gammarus.cz
Úterý Srpen 29 13:35:17 CEST 2000

> Co je proboha tohle? (Mozna by to mohla byt pricina problemu. Nemate treba
> divne nastavenou promennou TMPDIR?

Pokud TMPDIR minite systemovou promenou, tak tu nemam nastavenou divne, ja
ji totiz nemam nastavenou vubec. Zkusil jsem, co se stane, pokud ji nastavim
(export TMPDIR=/tmp) - vysledek je stejny. Opet to leze do /tmp/rpmm.

> Co se stane, kdyz ZKUSITE ten adresar
> (tj. /tmp/rpmm) vytvorit?)

Jo, to je ono! po vytvoreni tohoto adresare jsem se zbavil sendmailu a bez
problemu nainstaloval MySQL. Pak jsem ho (/tmp/rpmm) zkusil zase smazat a
dely se pekne veci. Zkusil jsem MySQL odinstalovat, lec napsalo mi to ze
odinstalaci by se porusili zavislosti, protoze librpm.so je nutne pro
buildrpm (nejsou to presne nazvy, byly tam jeste cisla verzi atd..) eee??,
co dela librpm.so v baliku MySQL? I koukl jsem se do baliku MySQL (rpm -ql
MySQL) a samozrejme tam zadny soubor librpm.so neni. Zkusim znovu
odinstalovat a uz to nepise chybne zavislosti, ale konci to nachlup stejne
jako predtim sendmail.

> Co bylo otevreno napr. pod fd 15?

predpokladam (jsa neprilis zkuseny v C, ci co vlastne strace vypisuje), ze
se ptate na toto:
open("//var/lib/rpm/triggerindex.rpm", O_RDWR|O_EXCL) = 15

> Pise to uplne na vsech, nebo je na packages.rpm?

jen u packages.rpm. db_dump jsem zkousel se vsemi soubory a porad to rvalo,
tak kdyz jsem zkusil db_dump185 s packages.rpm a rvalo to zase, tak me ani
nenapadlo, ze by to s ostatnimi mohlo byt jinak. Acho jo! to je ta lenost.

Jeste me napadla jedna vec, ktera s tim mozna souvisi. Puvodni RH6.0 jsem
instaloval pred pul rokem a vzhledem k tomu, ze jsem byl naprosty linuxovy
zelenac ( ne ze by to ted bylo lepsi, jak se tak divam -:( ) a netusil, co
ktery balicek dela, tak jsem nainstaloval vsechno, co mi podvrhl instalak.
Mimo jine treba onen sendmail . Ted jsem soupl CD s RH6.2 a spustil
upgrade - zvolil jsem vlastni vyber balicku. Nektere mi to nabidlo
zaskrtnute, jine ne (predpokladam, ze ty zaskrtnute byly ty, co jsem mel uz
nainstalovane a tudiz instalak predpokladal, ze je chci upgradovat). No a ja
jsem je probral, neco pridal, neco vyhodil (mam tu treba nainstalovan X
server od Suse, kvuli Ati 128, tak jsem nebyl prilis zvedavy na to, aby me
ho instalak necim preplac). Bohuzel si nejsem naprosto jisty, jestli
sendmail byl mezi temi ktere jsem vyhodil (ale vzhledem k tomu, ze jsem se
snazil vyhodit vsechno, co nepotrebuju, tak nejspis ano), v kazdem pripade
po dokonceni upragu jsem mel na disku verzi, ktera je soucasti RH6.2 -
sendmail byl tedy upgradovan. A zrovna tenhle balik nesel vyhodit.....
Naopak balicky, u kterych muzu s jistotou tvrdit, ze jsem je nechal
zaskrtle, tenhle problem nemaji.

No, je  to jen myslenka. Mam tu jeste dva stroje, ktere muzu sprznit, tak to
na nich zkusim overit....

S pozdravem Zdenek Bohm