Reverzní záznam

Míla Kuchta mila.kuchta na atlas.cz
Středa Srpen 30 19:24:37 CEST 2000

Zdravim,

Petr Novotny <Petr.Novotny na antek.cz> napsal:
> Ach jo. Dalsi neumi cist.

Budete se divit, ale par pismen jsem uz prelouskal:-)

> Ja browsim. Prave jsem zadal do browseru adresu
> www.nejakadomena.cz. Muj resolver se zeptal root serveru pro .cz
> (vynechavam dotaz, kdo je vlastne root pro .cz), kdo je autorita pro
> nejakadomena.cz. Dozvedel se, ze to je name.server.cz. Resolver
> se tedy pta name.server.cz, co ze to je www.nejakadomena.cz.
> name.server.cz rika: "www.nejakadomena.cz je CNAME ukazujici
> na stroj.jinadomena.cz. Jo, a mimochodem, stroj.jinadomena.cz
> ma A zaznam 1.2.3.4." A ted prijde zlaty hreb: Ja tuhle druhou
> cast vezmu a zahodim, protoze to je (potencialni) cache poison.

Ale kdo Vas nuti cacheovat stroj.jinadomena.cz ma adresu 1.2.3.4, kdyz
vy potrebujete uchovat jen informaci o tom, ze www.nejakadomena.cz
ma adresu 1.2.3.4, a nedovedu si predstavit proc by v teto souvislosti
ten name server lhal. Vy ano?

> Dosud mi nikdo nerekl, ze by name.server.cz mel byt autoritativni

A proc to potrebujete vedet? Vy se neptate na www.jinadomena.cz, ale
na www.nejakadomena.cz. Pokud by Vas resolver nacachoval informace i
o jinadomena.cz, pak uz by zrejme slo o spatnou implementaci.

> pro jinadomena.cz. DNS je hierarchicky system, a dokud mi root
> pro .cz nerekne, ze jinadomena.cz je vedena na name.server.cz,
> tak ja mam povinnost predpokladat, ze tam vedena neni.

Jak uz jsem se zminil, tak tento pripad za cache poison nepovazuji.

S pozdravem

Mila Kuchta