Reverzní záznam

Petr Soucek petr na ryston.cz
Čtvrtek Srpen 31 16:57:46 CEST 2000

Petr Novotny wrote:

> Prosim, to je mozne.
>
> Opakujte ale po mne: BIND *neni* DNS. BIND je pouze jedna z
> moznych implementaci. BIND *neni* DNS.

Samozrejme ze neni. Ale vetsina DNS serveru na Internetu a vsechny root DNS servery jsou BIND.

> Vyzkousel jsem chovani na vami predkladanem www.iana.net a
> muj resolver po obdrzeni www.iana.net CNAME www.iana.org se
> zacne doptavat na NS od org, od iana.org a az tech se dopta na A
> od www.iana.org.

To je ale dost zvlastni ne? Tak on se zepta jednoho ze serveru ns.isi.edu, rip.psg.com nebo ns.ripe.net

;; QUERY SECTION:
;;      www.iana.net, type = A, class = IN

dostane odpoved

;; ANSWER SECTION:
www.iana.net.           2D IN CNAME     www.iana.org.
www.iana.org.           2D IN A         192.0.34.66

druhou cast te odpovedi zahodi, a pak se zase toho sameho nameserveru zepta na A www.iana.org, dostane tu samou odpoved, a pak uz ji veri?

To je tedy paranoidni nadruhou, rekl bych, ze to je nesmyslne chovani, i kdyz dava nakonec spravny vysledek, ale prodluzuje odezvu a zvetsuje traffic.

Zdravi

Petr Soucek