skusenosti so SuSe

Jan Satko satko na quanto.nr.sanet.sk
Pátek Prosinec 1 09:38:29 CET 2000

Zdravim.
Vcera som mal to potesenie robit so SuSe tusim 7.0.
A mal by som zopar otazok, nakolko som zazil zopar prekvapeni.

1. Mam spravenu dobru routovaciu tabulku. V jadre je zapnuty forwarding.
Ale system neroutuje. Zacne routovat az ked aplikujem script pre
firewall(dodany). Ten nastavi nejake pravidla cez ipchains.
Preto sa pytam ci je nutne mat nieco v ipchains, aby mi system routoval.
Naposledy som routoval este s rh4.2.
Podotknem ze pravidla v ipchains boli vsetky na ACCEPT a boli prazdne.

2. V subore /etc/route.conf nastavim routovacie pravidla.
Napisem rcroute stop (zrusil vsetko okrem loopback).
Dalej rcroute start a nabehnu pekne vsetky routovacie pravidla.
Avsak ked system restartnem tak polovica pravidiel mi nenabehne.

Konkretne nabehnu mi zaznamy v routovacej tabulke
192.168.0.0 0.0.0.0 255.255.255.0 eth0
192.168.1.0 0.0.0.0 255.255.255.0 eth1
Ale nenabehnu mi zaznamy:
192.168.0.0 192.168.0.1 255.255.255.0 eth0
192.168.1.0 192.168.1.3 255.255.255.0 eth1

Az ked zase spravim postup 1.rcroute stop 2.rcroute start.
Vidi sa mi to prichitene za vlasy. Preco pri reboote nechcu nabenut, ale
rucne nabehnu ?

Regards,
--
      Jan 'EIS' Satko        Slovak Agricultural University
 network & system manager           Tr. A. Hlinku 2