dotaz na postgresql

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Pátek Prosinec 1 11:24:51 CET 2000

On Thu, 30 Nov 2000, Tomas Pluskal wrote:

 Zdar,

> mel bych takovyto dotaz ohledne PostgreSQL:
>
> mam tabulku base, ktera obsahuje krom jineho sloupec ID, ktery chci, aby
> byl unikatni. Udelal jsem si tedy index (create unique index on base
> (id)). Z teto tabulky mam pak odvozene dalsi tabulky (create table
> xxx (...) inherits base), ktere zdedi i polozku ID. Problem je ale v tom,
> ze ja bych chtel mit ID unikatni i v ramci potomku. Ted napriklad muzu dat

 Dobry dotaz i pozadavek, take by se mi takoveho neco libilo. Bohuzel
index nejde vytvorit z vice tabulek ani v nem pouzit dedicnost jako u
tabulek.

 Ja neco takoveho provozuji a resim to pomoci triggeru, ktery jednoduse
vola SELECT nad celou hierarchii potomku materske tabulky.

 Mimochodem u 7.1 bude mirne zmenena syntaxe pro praci s temito
tabulkami a bude (pokud se nepletu) to podporovat i vice prikazu,
zatim to byl myslim jen SELECT a ALTER ted je tam i UPDATE a DELETE.

					Karel