IDE zarizeni - obsluha pomoci modulu

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Pátek Prosinec 1 13:55:36 CET 2000

Drivejsi stav :
---------------
kernel 2.2.17, root=/dev/pda2 (externi disk na LPT), IDE disky se
zavadeji automaticky pomoci modulu. Do /etc/conf.modules jsem pridal
(podle dokumentace jadra) :
alias block-major-3 ide-probe
alias char-major-37 ide-tape

Kdyz zadam pozadavek "mount /dev/hda5 /mnt/hd", zavedou se ovladace
IDE radice, najdou se disky, pripoji se. Vse OK.

Nynejsi stav :
--------------
Na kernel 2.2.17 jsem postval Hedrickuv patch pro obsluhu radicu
ATA-66 {ide.2.2.17.all.20000904.patch}. A prestalo to chodit.

'mount /dev/hda5 /mnt/hd' ->
"mount: jadro nerozpoznalo /dev/hda5 jako blokove zarizeni (mozna
'insmod ovladac'>)"

Do /var/messages se zapise :
"modprobe: modprobe: Can't locate module block-major-3"

Pritom kdyz zadam rucne :
'modprobe ide-probe' -> najdou se IDE kanaly
'insmod ide-probe-mod' -> najdou se disky (vcetne hda).

Ale ani pak to nefunguje spravne :
'mount /dev/hda5 /mnt/hd' -> "mount: /dev/hda5 neni platnym blokovym
zarizenim".
Do /var/log/messages se nezapise nic.

Teprve az zavedu rucne modu ide-disk, zacne to fungovat.

V cem je problem ? Proc zavedeni patche na ATA-66 porusilo zavislosti
modulu ? Je ti chyba nebo to jinak neslo ? Nastaveni podpory modulu
je IMHO spravne :

#
# Loadable module support
#
CONFIG_MODULES=y
CONFIG_MODVERSIONS=y
CONFIG_KMOD=y

Vim ze by bylo nejjednodussi zahrnout podporu IDE primo do kernelu,
ale jde mi o princip.

Predem diky za odpovedi.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz