iproute2

Robert Piskáček piskacek na spinet.cz
Úterý Prosinec 5 12:44:44 CET 2000

Zdravim vespolek,

Mam 256 kilo pevnou linku od providera mame pronajate Cisco 805, ktere je
pripojene do linuxu na eth0

IP adresa gw na Ciscu je 212.47.14.65 a od providera jsme dostali sit
212.47.14.64/26
Eh0 na ktere je pripojene Cisco ma IP adresu 212.47.14.66

Na sitove rozhrani Eth1 mam pripojenou privatni sit si IP 10.0.0.x/24 a Eth1
ma IP adresu 10.0.0.254

Muj problem je nasledujici potrebuji orezavat traffic z jednotlivych IP
adres pomoci iproute2 a tc.

Na privatni adresy kere jsou maskovane vse funguje OK, na windowz klientech
mam priv IP adresy a branu 10.0.0.254,
ale jakmile si v privatni siti nastavim na nejakem pocitaci IP adresu
pridelenou od providera tak uz nevim jestlim mam jako gateway nastavit
zase 10.0.0.254 (coz mi pride jako blud) nebo 212.47.14.66 coz je IP eth0.
Do Internetu vse chodi OK, ale shapping funguje poze na sit 10.0.0.x.

Problem asi bude v routovaci tabulce, jeste do toho vseho moc nevidim takze
je mozne ze je tam nejaka konina.

Routovaci tabulka na linuxu vypada nasledovne

10.0.0.0/24 via eth1 src 10.0.0.254
212.47.14.64/26 via eth0 src 212.47.14.66
default gw via 212.47.14.65

Ip maskarada je nastavena nasledovne

ipchains -P forward DENY
ipchains -A forward 10.0.0.0/24 -j MASQ

Diky za kazdou radu pac uz sem z toho polosilenej
Robert Piskacek