qmail vs. courier-mail

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Středa Prosinec 6 16:04:09 CET 2000

| Odesílatel: Martin Mačok <martin.macok na underground.cz>
|

| qmail je jednoznacne nejbezpecnejsi MTA pro unixy pod sluncem (pokud je
| v dobrych rukou). A tezko je neco znatelne rychlejsi nez qmail, qmail je
| _dost_ rychly a je bezne pouzivat na nejvytizenejsich emailovych
| serverech.
|
| Pokud pouzivate qmail a slouzi vam dobre, tak ho za nic nevymenujte.

Fajn, ale ja radeji Exim. Proc? Protoze se mi v qmailu nepodarilo zavrit
otevrenou relay pro IP zvenku pokud chteji dorucit na venkovni adresu. A
zkousesl jsem oba v dokumentaci popsane zpusoby, ktere vedly jen k tomu, ze
mail nesel dorucit mimo vypsane domeny, nebo neprisel z jinych nez
vypsanych domen. Muzete mi tedy vysvetlit, jak na to, aby kdyz nekde potkam
qmail a spammeri pres ne fici, bych nemusel instalovat Exim?

Diky

zdravi

             Jaroslav Lukesh, K-net
               http://www.k-net.cz