qmail vs. courier-mail

Jan Marek jmarek na pf.jcu.cz
Středa Prosinec 6 16:19:32 CET 2000

Dobry den,

Martin Mačok wrote:

> qmail je jednoznacne nejbezpecnejsi MTA pro unixy pod sluncem (pokud je
> v dobrych rukou). A tezko je neco znatelne rychlejsi nez qmail, qmail je
> _dost_ rychly a je bezne pouzivat na nejvytizenejsich emailovych
> serverech.

o neco rychlejsi nez qmail je zmail(er) (alespon co si pamatuju
jakesi srovnani). Ale domnivam se, ze je komercni - nevi to nekdo
lepe? Obavam se ale, ze to srovnani asi uz nenajdu... :-(

Co se tyce bezpecnosti, tak od doby, kdy sleduju bugtraq (cca
rok), nebyla hlasena bezpecnostni dira na qmail (zmail(er)-u se
az tak moc nevsimam, ale nemyslim si, ze bych ho tam videl). Snad
vas bude zajimat i bezpecnostni zaruka: autor qmail-u slibuje
vyplatit odmenu $500 za oznamenou bezpecnostni diru qmail-u...

Ja bych Vam taky doporucil spise qmail. Ale Courier-mail
neznam...

> Pokud pouzivate qmail a slouzi vam dobre, tak ho za nic nevymenujte.

S tim nelze nez souhlasit... :-)

> bye
>
> --
> < Martin Mačok    .-=  martin.macok na underground.cz  =-.   < iso-8859-2 >
>   \\. http://kocour.ms.mff.cuni.cz/~macok/  http://underground.cz/ .//

Zdravi
Honza Marek
--
Ing. Jan Marek
mailto:jmarek na pf.jcu.cz, tel.:038/777 30 72