qmail vs. courier-mail

Jan Marek jmarek na pf.jcu.cz
Středa Prosinec 6 16:28:13 CET 2000

Dobry den,

Jaroslav Lukesh wrote:

> Fajn, ale ja radeji Exim. Proc? Protoze se mi v qmailu nepodarilo zavrit
> otevrenou relay pro IP zvenku pokud chteji dorucit na venkovni adresu. A
> zkousesl jsem oba v dokumentaci popsane zpusoby, ktere vedly jen k tomu, ze
> mail nesel dorucit mimo vypsane domeny, nebo neprisel z jinych nez
> vypsanych domen. Muzete mi tedy vysvetlit, jak na to, aby kdyz nekde potkam
> qmail a spammeri pres ne fici, bych nemusel instalovat Exim?

Ja mam na serveru qmail a nemam se spamery problemy. Jak jste
poustel qmail-smtpd? Delal jste to pres tcpserver? Ja mam soubor
/etc/tcp.smtp takto:

romeo:/etc# cat tcp.smtp
127.0.0.1:allow,RELAYCLIENT="" # Muzu posilat ven z localhostu
160.217.:allow,RELAYCLIENT=""  # Tehle podsiti delam relay
:allow                         # Vsichni ostatni mohou dorucovat
pouze postu me

(Komentare za '#' tam ve skutecnosti nemam...)

A je to :-)))

> Diky

Neni zac...

> zdravi
>
>              Jaroslav Lukesh, K-net

Zdravi
Honza Marek
--
Ing. Jan Marek
mailto:jmarek na pf.jcu.cz, tel.:038/777 30 72