qmail - virtualdomains

Jan Marek jmarek na pf.jcu.cz
Čtvrtek Prosinec 7 17:04:16 CET 2000

Dobry den,

Stanislav PETR wrote:

> Nema nakdo zkusenosti s vytvarenim virtualnich domen pod qmailem?
> Uz dva dny zkoumam dokumentaci a nepochopil jsem... Kam mam
> zapsat adresy a uzivatele jimz se ma posta dorucovat? Nema
> pripadne nekdo ceskou dokumentaci?

do souboru 'virtualdomains', ktery vytvorite v miste, kde mate
soubory 'me', 'locals' apod. napisete neco takoveho:

domena.cz:uzivatel,kam_se_doruci

A to je vse. Pak mail, ktery prijde na adresu napr.
pokus na domena.cz se doruci jako
'uzivatel,kam_se_doruci-pokus na domena.cz' na uzivatele
'uzivatel,kam_se_doruci'

Podivejte se do /usr/doc/qmail*/, najdete tam soubory s nazvem
PIC.neco (PIC je od picture). Vas bude zajimat PIC.local2virt
(Jak se dorucuje z localhostu na virtualni domenu). Zvenku to jde
v podstate stejne.

Udaje o souboru virtualdomains naleznete v man-u qmail-control a
nasledne podrobnosti v man-u qmail-send (ten ho totiz vyuziva).

Navic v tom souboru PIC.local2virt najdete, ze tato domena nema
byt uvedena v souboru 'locals'...

> Predem dekuji.

> Stanislav PETR

Zdravi
Honza Marek
--
Ing. Jan Marek
mailto:jmarek na pf.jcu.cz, tel.:038/777 30 72