Routing

Bretislav Duda b.duda na rubicon.cz
Sobota Prosinec 9 18:01:50 CET 2000

Zdravim vsechny a predem se omlouvam za off topic dotaz,
narazil jsem na necekany problem NT ve spojeni s Linuxem a nevim kde je
chyba. Dal jsem do site Linux server jako branu na internet. Linux
standardne no problem, ale to NT...

Mam NT4 server ve kterem jsou 3 NIC BNC napojene na 3 segmenty koaxu v
jednotlivych patrech. na hornim segmentu je Linux. Problem spociva v tom, ze
nedokazu NT donutit routovat mezi 3 NIC v serveru aby se videli jednotlive
segmenty navzajem. Tudiz mi jede internet jen na segmentu 3.

                         ----------segment3 -------------> stanice + Linux
gateway

------------- NIC3 ------------
| server NT | NIC2 ---------------------segment2 --------> stanice
------------- NIC1 -----------

                         ----------segment1 -------------> stanice

Puvodne tam bylo TCP/IP uz z drivejska takto:
NIC1: IP 192.168.10.1, gate: 192.168.10.1
NIC2: IP 192.168.20.1, gate: 192.168.20.1
NIC3: IP 192.168.30.1, gate: 192.168.30.1

Touhle funguje jen po NT server, muzu pingat z kterehokoliv segmentu na
kteroukoliv z karet v serveru, ale nejde ping na stanice v jinem segmentu.
Na stanicich je samozrejme odpovidajici IP, maska a gate (napr. pro segment1
je PC ip 192.168.10.10, 255.255.255.0 a gate 192.168.10.1

Kdyz jsem to videl, myslel jsem si ze dam vsechny tri karty do stejne site a
to fungovat. Takze jsem dat IP v serveru
192.168.1.1, 192.168.1.2 a 192.168.1.3 s maskou 255.255.255.0 a gate jsem
nezadal. Predpokladam jsem ze po odpovidajici uprave stanic se uvidi vsechny
stanice navzajem. Nefungujeto. Pak jsem zacal ruzne menit gate a po
vycerpani kombinaci jsem jeste zkusil doinstalovat na NT RIP a zapnout ho.
Bez uspechu a nyni mam pocit ze uz pro slepotu nevidim.

Byl bych Vam velmi vdecny za jakoukoliv ideu jak by jste tuto situaci resili
na mem miste. Pokud NT nezlomim, budu muset udelat dalsi Linux router a dat
do nej ty 3 BNC karty nebo sehnat koaxovy HUB, coz se mi moc nechce.

Priznam se ze ocekavam ze to je elementarni zalezitost (musim si sypat na
hlavu - je to potupa), ale kdyz nevim jak, mam smulu. Na hotline mikroskop
volat nebudu.

S pozdravem
Bretislav Duda